گزینه چهار

موضوعاتی را که مطالعه می کنید را به هم مرتبط کنید.(قسمت دوم) 


ممکن است تصور کنید که بهترین راه برای یادگیری یک مطلب این است که یک جا بنشینید و تا جایی که می توانید  تنها روی یک موضوع خاص متمرکز شوید. اما تحقیقات نشان میدهند که مرتبط کردن موضوعات یا وظایف  با هم ، نتایج بهتری خواهد داشت.


نکته : این جوری درس خوندن فقط بیشتر خستت میکنه!


 در مطالعه ای در سال 2008 در دانشگاه کالیفرنیا ، از 120 شرکت کننده در مطالعه ، خواسته شد تا سبک نقاشی 12 هنرمند را با دیدن 6 نقاشی از هر هنرمند مطالعه کنند.


 نیمی از این افراد، هر کدام از 6 نقاشی را پشت سر هم مشاهده کردند. به گروه دوم ، نقاشی ها آر به صورت نامنظم نشان دادند. (سپس برای پرت کردن حواس افراد ، از هر دو گروه خواسته شد تا از 547 ، 3 تا 3 تا به عقب بشمارند. این یک تمرین و فعالیت سخت به عنوان عامل پرت کننده حواس است.)


 در آخر از شرکت کنندگان خواسته شد تا در مورد یک نقاشی که پیش از این به آنها نشان داده نشده بود، قضاوت کنند که هنرمند خالق این نقاشی کیست. در این آزمایش گروهی که نقاشی ها را به صورت نامنظم مشاهده کرده بودند به طور قابل توجهی موفق تر عمل کردند.

اما دلیل به دست آمدن این نتیجه چیست ؟


 اولین دلیل مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد ، فرآیند فراموش شدن و دوباره یادگیری مطالب است که باعث تثبیت آنها در حافظه می شود.


دلیل دیگر،  این است که این شیوه ی یادگیری باعث می شود تا فرد بیشتر به موضوعات دقت کرده و به شباهت ها و تفاوت های هر موضوع توجه کند که باعث درک بهتر و عمیق تری از مطالب می شود.     


نتیجه : با اینکه شاید در همه ی درس ها این روش جوابگو نباشد ، اما  برای مطالعه و یادگیری بهتر مطالب ، در درس هایی که به نظرتان میتوانید از این روش استفاده کنید ، به جای اینکه روی یک موضوع خاص به مدت زیاد متمرکز شوید ، مطالب مختلفی را با هم بخوانید و آن ها را به هم مرتبط کنید.